Pepsi og Ronja

Pepsi og Ronja
Tatt desember 2013

24.2.11

Ronja har overnattingsbesøk.

I forrige innlegg skrev jeg at vi skulle få besøk...
I går onsdag kom han...Miro! Han skal være hos oss til lørdag. Da skal han være sammen med Hege og Milo.
Miro slo seg fort til ro. Han har med seg senga si med ei gode dyne oppi...den kapret Ronja. Den var god og myk syntes hun. Miro la seg ved siden av meg i sofaen.
I dag torsdag sto vi opp tidlig før Kjetil gikk på jobb. Var ute på morgentissetur. Ute var det masse vind og litt snø  lufta. Steinkaldt! Ronja var rask å gjøre det hun skulle ute men Miro måtte snuse masse. Måtte jo få med seg ALLE luktene! Ronja var jo ferdig og ville inn men måtte pent være med videre.
Surt og kaldt vær hele dagen men vi har nå vært ute på flere turer, ikke så lange men "snuseturer". Vi har også vært ute og kjørt. Tok begge Herkulesburene inn i min bil (min nye Peugeot 407SW) for da lå begge hundene godt og trygt.
Hjemme har Bertha slappet av i sofaen med lesestoff og pc. Miro har stort sett ligget ved siden av og Ronja i Miro sin seng eller i sofaen hun også. De koser seg sammen. Begge hundene vil kose og Ronja er egentlig ganske flink til å dele meg med Miro. Hun er jo tross alt "enebarn" og vant til å få all oppmerksomhet og kos alene. Kjekt å være hjemme og kunne se på VM ski. Vi fikk med oss Sprinten. Heia Marit Bjørgen som tok gull og Nordthug som klarte sølvet! Skal ikke klage på en slik start i VM.
I dag tenkte jeg at jeg ville lage noe godt til middag. Jeg laget komle (av komlemel) og det var deilig.
I kveld gikk vi en lten tur langs Stokkelandsvannet. Miro (og Ronja) var kjempeflink når vi passerte andre hunder. Men det var surt og kaldt: masse vind, +1 grad og regn så det ble ikke så lange turen.
Miro er nok ikke helt vant til lydene her i blokka og det han ser utenfor vinduene. Ronja bjeffer sjelden på det hun ser utenfor eller på lyder. Men idag har vi hatt mange bjeffekonserter. Miro begynner å småknurre/"bromle" litt på lyder eller noe han ser. Ronja svarer med å bjeffe og da bjeffer Miro også! Men heldigvis stopper de ganske raskt. Prøver å stoppe de før de kommer helt i gang med "konserten" med å snakke: "De har lov å gå der." "Det e bare oppvaskemaskinen". "Det e bare naboen."
Nå er det kveld og hundene ligger og sover.
Mer om Ronja og Miro imorgen.

Miro ser noe utenfor...

"Hæææ! Sa du tur?"

2 snusedyr!

Kos i sofaen.

Kosedyr!

Ronja og Miro poserer!

Miro ser Sprint VM! Heia Norge!

2 kommentarer:

Kristine sa...

Såååå kjekt å lesa bloggen om koss det går! Ser ut så dokker kose dokker masse og at det går fint. Litt bjeffekor ja, hehe. Måtte vel til det. Ser på heile Miro at han lige seg hos dokker :)
Klem rebril

Hege sa...

Ser ud så dokke kose dokke masse og tenk, det ska me og når me hente prinsen ;)
Bjeffekor ja.....glede meg te d eg og ;) HA HA HA HA

Glede te me sees :)