Pepsi og Ronja

Pepsi og Ronja
Tatt desember 2013

12.2.11

En fin lørdagstur!

Vi storkoser oss fremdeles i den nye leiligheten vår i Frøyerbakken. Lyst og fint med sol hele dagen (når det er fint vær...he he). Ulempen kan være at man ser støvet godt men leiligheten er lettstelt så det er nesten kjekt å gjøre rent.


De tre siste dagene før helg begynte jeg senere på jobb og fikk da med meg soloppgangen. Onsdag var himmelen flott når sola kom opp.

Rød himmel!

Ronja er en soltilbeder og finner solstrålene som kommer inn. Hun liker godt å ligge foran viduet i stua. Her går jo vinduene helt ned til gulvet så hun har full kontroll. Det er faktisk lite hun bjeffer på folk og dyr utenfor. Må bare knurre litt av og til, men når vi sier at "de har lov" så tier hun.
I dag lørdag har Ronja og jeg vært på tur sammen med en av naboene i blokka her som også har hund. Det er jo ikke mindre enn 5 hunder i blokka: Sheltien Shiva, Border Collien Shiva, Tervueren Truls og Blandingshunden Ozzy! Kjekke hunder alle sammen. Ronja har hilst på alle sammen. Jeg hadde foreslått "Frøyerbakken hundetreff/tur" idag men alle kunne ikke idag. Det ble Border Collien Shiva med sin 2-beinte, Ronja og meg. Håper de andre blir med en annen gang.
Vi gikk opp til Hanabanen, gikk "Svinestien" langs Ulveløypa og ned til Åsveien. Over Åsveien og gjennom skogen ved blokkene der, Toppmeisveien og opp mot Langafjedlet. Videre opp mot kikkerten, gjennom skogen og en runde i skogen der før vi gikk ned forbi Vatneli skole, stien til Bakken, inn Hanalia over marka til Hanabakken. Ned Hanabakken, langs Skippergata, opp Frøyerveien og hjem.
Både hundene og vi 2 beinte koste oss på tur. Flott vær men kald vind.
En koselig tur på litt over 1 time og ca 4,7 km i følge GPS-en min.




Ronja koser seg oppå putene i sofaen.





 "Hvem som går der?"

 "Var det noen som sa noe om mat? Eg komme!"




Godt ullteppe og sol! Deilig!

 

På tur!

 Shiva har funnet pinne!

 Ronja koser seg!

 Ronja og Shiva.

"Hei nabo"!

1 kommentar:

Kristine sa...

Så flotte bilder! Såg ut så ein kjekke tur :)