Pepsi og Ronja

Pepsi og Ronja
Tatt desember 2013

22.12.13

Snart jul...men ikke mye som minner om jul ute.

Da er det bitte lille julaften og ute er det ikke mye som minner om jul. Når julen nærmer seg så gir det jo ekstra julestemning hvis det er snø men den må vi nok se langt etter på disse trakter.
I går lørdag var vi på tur i Melshei sammen med Kristine, Miro og Alma. Parkerte med Skisytingsbanen og gikk til barnehagen sin Lavo. Hundene sprang løse det meste av tiden. Ved Lavoen stoppet vi. Trente litt utenfor Lavoen og spiste medbragt niste inne i Lavoen: Julegeiter, kakemenn, risboller, godteri, klementin og julebrus. Pepsi og Alma måtte leke litt her. De sprang som gale rundt og rundt Lavoen. Etterpå gikk vi en annen vei tilbake til bilene. En kjekk "juletur"!

Bilder jeg har tatt:











Bilder tatt av Kristine Skogen Nylund:












I dag har jeg pakket inn de siste julegavene og vært hos en venninne og "byttet" julegaver. Kjetil, Ronja og Pepsi var en tur rundt Stokkelandsvannet. Ronja og Pepsi syns det er deilig å løpe løse på tur og er så flinke til å komme når vi roper. Kveldtur rundt Myklabergskogen her på Lura. I morgen, lille julaften har jeg fri og skal ikke på jobb før fredag 27.12. Skal bli deilig med fridag i morgen! Kjetil skal på jobb men jeg skal kose meg sammen med Ronja og Pepsi.
Meteorologene varsler om UVÆR lille julaften kveld og julaften. Storm og store nedbørs-mengder (regn) men det er vi jo egentlig vant til på disse trakter.
http://www.yr.no/nyheter/1.11432977

Ingen kommentarer: