Pepsi og Ronja

Pepsi og Ronja
Tatt desember 2013

28.12.10

NYTT KAMERA!

Nå har jeg vært å "snopt" nytt kamera: Et Nikon D3100 Speilreflekskamera med Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm 1:3.5-5,.6G VR og Nikon DX SWM VR ED IF ∞- 1.1 m/3.6ft 55-200 mm objektiver.
Har hatt lyst på et speilrefleks leeenge! I "gamle dager" hadde jeg et Ricoh Speilreflekskamera (35 mm film, ikke digitalt) med mye utstyr og jeg tok mye bilder. Den gang jobbet jeg som ekstrahjelp i fotobutikk og fikk gode tiilbud og lærte mye.
Nå har jeg fått meg et speilrefleks igjen og vil eksperimentere litt med bilder fremover. Etter hvert vil jeg nok sikkert utvide utstyret med ekstra blitz, filter osv.
Har tatt en del "testbilder" i går kveld og idag. Kan jo ikke legge ut alle men noen eksempler kommer her.
Har også tatt noen bilder med begge kameraene, Nikon Speilrefleks og Sony kompaktkamera til sammenligning.

Bilde tatt med Sony digitalt kompaktkamera.

Bildet tatt med Nikon digitalt Speilreflekskamera.
Bildet tatt med Sony digitalt Kompaktkamera.

Bildet tatt med Nikon digitalt Speilreflekskamera.


Andre bilder tatt med mitt nye kamera. Bildene er tatt med begge obkektiver og med ulike innstillinger.

































3 kommentarer:

Hege og Milo sa...

Masse fine bilder Bertha :)
Lykke te og kos deg med nytt kamera!!

Kristine sa...

Ser goood forskjell på bildene! Kjempefine de med nytt kamera :)

Anne-Liss sa...

Gratla og flotte bilder. Nå må du bare få gjort bloggen din bredere slik at bildene blir store :o)

Er du interresert så skal jeg sende deg en link på hvordan du gjør det.

Godt nyttår til deg og Ronja.